Selasa, 31 Disember 2013

SESI PEMBENTANGAN KPI KALI TERAKHIR 2013..


Cepat sungguh masa berlalu. Hari ini sudah 31 Disember 2013. Tinggal beberapa jam sahaja lagi kita akan masuk ke tahun baru 2014. Tahun 2013 akan meninggalkan kita dengan pelbagai kenangan. Suka duka, pahit getir dan segala macam rasa terlipat kukuh dalam ingatan. 


Setiap orang mempunyai catatan pengalaman dan kenangan tersendiri. Bagi kami di KMCS, tahun 2013 merupakan tahun yang sungguh indah kerana banyak pengalaman baru telah ditimba dan banyak kelemahan telah diperbaiki sedikit demi sedikit bagi meningkatkan kualiti kerja kami di sini.

Pada hari ini, kami di KMCS telah berkumpul bersama-sama dalam majlis serba ringkas bagi kali terakhir tahun 2013. Majlis pada kali ini lebih kepada sesi pembentangan KPI bagi setiap unit di KMCS. Unit-unit yang terlibat adalah Unit Rekaan, Unit Usahawan, Unit Promosi, Unit Pemuliharaan serta Unit Pentadbiran dan Kewangan. 

Alhamdulillah, hampir semua unit di KMCS telah mencapai sasaran KPI yang telah ditetapkan dan peruntukan yang diturunkan juga telah mencapai 100% belanja. Di sini, ingin saya kongsikan sasaran KPI yang telah ditetapkan bagi setiap Program Pembangunan KMCS dan butirannya adalah seperti berikut:


Manakala, bagi Unit Pentadbiran dan Kewangan pula, semua warga KMCS telah berjaya mencapai 100% menghadiri kursus lebih daripada tujuh hari, melaksanakan lebih enam kali Mesyuarat KPKA dan JKPAK serta sembilan kali Mesyuarat JKPC. Dari segi perbelanjaan mengurus juga, KMCS telah mencapai hampir 95% belanja berakhir 31 Disember 2013.



Di akhir majlis, Puan Pengerusi telah mengucapkan tahniah kepada semua warga KMCS di atas kerjasama baik yang telah diberikan serta turut menyarankan agar semua warga KMCS meningkatkan usaha, bekerja dengan ikhlas, bersungguh-sungguh, bertanggungjawab dan penuh amanah bagi menghadapi tahun 2014. Selamat Tahun Baru 2014.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan