Rabu, 22 Januari 2014

KARNIVAL CINTA SENI CANTIK

Baru-baru ini pada 18 Januari 2014 yang lalu, 'team J1M1K' telah dijemput bagi memeriahkan satu program kemasyarakatan anjuran sebuah syarikat swasta iaitu Hartalega Sdn. Bhd. bertempat di Dewan Orang Ramai Bestari Jaya. Karnival Cinta Seni Cantik merupakan program yang bertemakan kebudayaan dan kemasyarakatan bagi memupuk semangat perpaduan di kalangan penduduk di samping memperkenalkan pelbagai cabang seni yang ada di negara kita.


Bagi menyokong hasrat murni itu, KMCS telah turun padang bagi memperkenalkan beberapa bidang kraf kepada penduduk setempat dengan mengadakan aktiviti demonstrasi dan jualan kraf. Di samping itu juga, kami turut mengambil kesempatan untuk memberi pendedahan kepada orang ramai dengan mengadakan aktiviti interaktif kraf batik menggunakan teknik ikat celup.

Para penduduk memang sangat peramah dan mesra. mereka juga turut mengambil mengambil kesempatan mencuba pelbagai aktiviti yang telah kami sediakan seperti anyaman rotan, mencanting batik dan seni pembuatan tembikar tradisional masyarakat India. 


KMCS mengucapkan terima kasih atas jemputan ini dan mengucapkan syabas kepada pihak penganjur kerana usaha mereka ini telah membuka mata dan minda penduduk bahawa seni dan kebudayaan ini merupakan warisan yang harus kita kekalkan di masa hadapan.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan