Selasa, 28 Januari 2014

MAJLIS PELANCARAN TAPAK KEKAL FLORIA PUTRAJAYA


Baru-baru ini KMCS telah dijemput oleh Perbadanan Putrajaya bagi menghadiri Majlis Pelancaran Tapak Kekal Floria Putrajaya. Jika sebelum ini Floria Putrajaya diadakan di Persisiran Tasik Presint 2, Putrajaya, namun bermula pada tahun 2014, Floria Putrajaya akan berpindah ke tapak kekal bertempat di Persisiran Tasik Presint 4, Putrajaya. 



Majlis Pelancaran Tapak Kekal Floria Putrajaya ini telah dirasmikan oleh Presiden Putrajaya iaitu Tan Sri Dato' Seri (Dr) Aseh bin Hj. Che Mat pada 21 Januari 2014 bertempat di Persisiran Tasik Presint 4, Putrajaya.Bunga tema pada tahun ini adalah 'begonia' atau di Malaysia di panggil bunga asam batu.




Melalui ucapan Presiden Putrajaya tersebut, Floria Putrajaya 2014 menjanjikan pelbagai acara dan aktiviti menarik dan mempunyai kelainan berbanding tahun-tahun sebelumnya. Cuma aktiviti yang mendapat sambutan ramai sebelum ini akan terus dikekalkan seperti Bot Berhias, Pameran Taman Di Raja dan sebagainya. Yang menariknya mulai tahun ini juga, Floria Putrajaya telah mempunyai maskotnya yang tersendiri iaitu 'Flo' dan 'Ria'. Wah, tidak sabar rasanya. Ayuh, sama-sama kita nantikan.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan