Jumaat, 4 Mei 2012

7 RAHSIA PEMASARAN DR. AZIZAN – RAHSIA MENARIK PELANGGAN



“Pemasaran adalah kuasa yang menentukan sama ada perniagaan kita berjaya atau sebaliknya.” – Dr. Azizan Osman

Dalam artikel ini kami ingin berkongsi 7 rahsia pemasaran yang menjadi prinsip Dr. Azizan Osman dalam membangunkan perniagaan bermula dari peringkat permulaan sehingga ke paras yang menguntungkan.

(Artikel ini telah dipetik dari sumber : http://aqifazizan.com)
  1. Rahsia Pemasaran #1 – Setiap bisnes yang menguntungkan mempunyai strategi pemasaran yang dirancang dengan baik.
  2. Rahsia Pemasaran #2 – Kempen pemasaran perlu wujud dalam setiap perniagaan yang dijalankan.
  3. Rahsia Pemasaran #3 – Sentiasa cuba pelbagai strategi pemasaran. Apa yang paling penting adalah strategi pemasaran yang digunakan dapat memberikan kesan yang positif.
  4. Rahsia Pemasaran #4 – Kunci pemasaran adalah reminder. Manusia sering lupa. Maka tugas kita dalam pemasaran adalah memberikan peringatan terhadap mereka tentang produk kita (atau dikenali sebagai recall).
  5. Rahsia Pemasaran #5 – Maklumat pelanggan sangat penting. Ia dipanggil database. Sekecil-kecil bisnes kita, maklumat pelanggan adalah emas dalam perniagaan.
  6. Rahsia Pemasaran #6 – Aktifkan kempen dan strategi pemasaran mengikut bajet sedia ada. Gunakan apa yang ada dalam tangan. Lain bajet, lain kaedahnya.
  7. Rahsia Pemasaran #7 – Sistem SMS (Khidmat Pesanan Ringkas) mampu meledakkan keuntungan bisnes dan memantapkan jenama kita. Gunakan sistem SMS yang boleh menggunakan fungsi ‘nama pemilik telefon’.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan