Rabu, 5 Januari 2011

BENGKEL PENAMBAHBAIKAN KEDAI CENDERAMATA







Pada 15 Disember 2010 yang lalu, telah berlangsungnya satu Bengkel Penambahbaikan Kedai Cenderamata dan Kraftangan bertempat di Malaysia Tourism Centre (MaTIC), Jalan Ampang, Kuala Lumpur. Bengkel yang telah disertai oleh seramai 50 peserta daripada pelbagai agensi dan syarikat swasta merupakan anjuran Kementerian Pelancongan Malaysia. Kraftangan Malaysia Cawangan Selangor telah menghantar dua peserta iaitu Pn. Zailah binti Zaid dan Cik Mursyida Mansor.




Bengkel ini telah dikendalikan oleh Institut Karisma dan mereka telah menjemput Encik Faisol Abdullah, Pengarah Urusan Jendela KL dan Encik Juhfaidzal Juhari, Penerbit di Bernama TV untuk memberikan ceramah.



Program selama satu hari ini memberi penumpuan kepada pembelajaran dan perkongsian pangalaman pengusaha yang berjaya dalam bidang-bidang tersendiri seperti kedai perhiasan, produk cenderamata yang kreatif dan inovatif, penjenamaan, bahan-bahan pendidikan yang mempromosikan produk cenderamata dan lain-lain.


Walaupun hanya satu hari, namun manfaat yang diterima amatlah besar kerana Encik Faisol merupakan usahawan yang berjaya dalam bidang batik, hiasan dalaman dan cenderamata. Beliau juga tidak lokek untuk berkongsi ilmu pengetahuan dan pengalaman dalam membangunkan dan mengembangkan lagi minda usahawan supaya lebih terbuka dan kreatif dalam mempromosikan produk masing-masing. Para peserta juga amat 'sporting' kerana telah memberikan kerjasama yang terbaik dalam menjayakan bengkel ini.

Kepada semua peserta, terima kasih daun keladi, ada masa jumpa lagi.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan