Jumaat, 21 Januari 2011

TAKLIMAT HALA TUJU DAN SESI MOTIVASI TAHUN BARU BERSAMA PENGARAH BARU

Hari demi hari berlalu dengan pantas. Masa berlari tanpa kita sedari. Sedar tidak sedar, kita telah beberapa hari melangkah ke tahun baru 2011. Syukur Alhamdulillah kerana dengan izin-Nya kita masih diberikan peluang bagi meneruskan kehidupan di muka bumi ciptaan Allah s.w.t yang sungguh indah ini. Semoga tahun baru ini memberikan sinar baru kepada kita.


Kesempatan ini telah diambil oleh kami untuk mengadakan Taklimat dan Sesi Motivasi Tahun Baru Bersama Pengarah yang telah dihadiri oleh semua warga kerja Kraftangan Malaysia Cawangan Selangor. Gurau senda, gelak tawa dan usik mengusik menjadi penyeri suasana. Tahu-tahu sajalah bila masing-masing berkumpul. Seribu satu suasana yang ada. Tapi inilah yang menambah ikatan mesra dan mengeratkan hubungan kami bagaikan sebuah keluarga.


Sesi taklimat dan motivasi ini berlangsung hampir lapan jam. Banyak ilmu serta pengalaman yang telah diberikan kepada kami. Puan Pengarah yang telah lama berkhidmat bersama Kraftangan Malaysia telah menggariskan beberapa nilai murni yang harus dipatuhi oleh setiap warga kerja bagi meningkatkan lagi mutu kerja seharian. Di antaranya amalan memberi salam, bekerja bersungguh-sungguh dengan ikhlas, memberikan senyuman kepada semua, mematuhi peraturan pejabat, menyaran setiap warga kerja harus mempunyai pelbagai kemahiran (multi skills), mendedahkan diri membantu melaksanakan pelbagai tugas (multi-tasking), pro-aktif, berintegriti dan banyak lagi.


Rezeki kami pada hari itu juga murah sekali. Ada sedikit jamuan makan sebagai penyeri majlis. Setinggi-tinggi ucapan terima kasih daun keladi kepada Kak Azizah dari syarikat Century Fiesta Batik yang telah menghadiahkan kami sebiji kek yang sungguh sedap sebagai santapan pemanis mulut. Makan, makan juga tapi diharapkan apa yang telah disampaikan oleh Puan Pengarah akan dipatuhi dan ditetapkan dalam diri.




"Bincang di celah-celah work station" mengeratkan lagi ukhwah dan semangat kerjasama antara warga kerja




"Amboi Cik Noor Iza kita ni, orang lain tengah sibuk makan, tapi dia pula berposing sakan.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan