Jumaat, 21 Januari 2011

‘Jauh berjalan, luas pemandangan..’ itulah ungkapan paling sesuai bagi menceritakan pengalaman Puan Pengarah ketika mengadakan lawatan ke empat bengkel usahawan kraf batik di bawah program Satu Daerah Satu Industri (SDSI). Ia juga sebagai sesi pengenalan di antara Pengarah dan usahawan.




" Yang kena jaga ofis, jangan nakal-nakal..."



Segar dan penuh bersemangat sebelum perjalanan dimulakan.




Temujanji bersama usahawan telah dibuat sehari sebelumnya. Perasaan? Tentunya seronok, gementar dan macam-macam lagi. Hari yang dinanti pun tiba. Ditemani Timbalan Pengarah bersama tiga ketua unit, lawatan dimulakan dengan bengkel D’ Har Sdn Bhd yang terletak di Selayang dan kemudiaannya ke bengkel Barakaf Batik di Gombak. Pada jam 12.00 tengahari, kami bergerak menuju bengkel Abas & Sal Batik yang terletak di Kg. Padang Balang, Gombak dan pada sebelah petangnya kami mengunjungi bengkel terakhir iaitu Khadani Sdn. Bhd. di Bandar Baru Selayang.


Lawatan ini diadakan bagi membawa Pengarah melihat sendiri keadaan bengkel usahawan dan turut membincangkan beberapa pemasalahan berkaitan Hari Kraf Kebangsaan 2011, reka bentuk produk baru dan sebagainya. Pemasalahan yang lain juga turut diambil maklum dan akan dibincangkan dengan lebih lanjut pada sesi perjumpaan bersama usahawan yang akan diadakan tidak lama lagi. Diharapkan lawatan ini membuahkan hasil yang cukup manis untuk ingati. Kepada semua usahawan yang terlibat, terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk menerima kunjungan kami. Terima kasih.




"Pilih-pilih jangan tak pilih..."




"Berbangga bekas-bekas pelajar IKN bekerjaya di bengkel D' Har Sdn. Bhd.




"Apa la agaknya yang dibincangkan Kak Sal dengan Puan Pengarah?? Agak-agak dia tanya bila nak dapat flat ironer kot..



Tn. Hj. Karim menerangkan dengan panjang lebar produk-produk baru untuk HKK 2011 mengikut konsep 'retro'.


Pukul 4.30 petang, wajah-wajah keletihan terpamer akibat tak sempat makan tengahari demi menjaga temujanji bersama usahawan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan