Selasa, 31 Mei 2011

MASA UNTUK SENI!


Baru-baru ini, KMCS telah dijemput oleh Perbadanan Putrajaya (PPj) bagi memeriahkan program Laman Seni Putrajaya kali ke-35. “Masa Untuk Seni” merupakan tema bagi mempromosikan pelbagai bidang seni melalui pengisian aktiviti di khemah aktviti. Pelbagai acara menarik yang telah dilaksanakan oleh PPj bagi menarik minat golongan belia khususnya dalam mempelajari seni. Di antara aktiviti yang telah berlangsung adalah demonstrasi kraf ukiran logam, ukiran kayu, mewarna permukaan produk, mewarna lukisan menggunakan cat air, melukis potret dan mempelajari tulisan kaligrafi. Selain aktiviti ini, terdapat juga persembahan kebudayaan, jualan produk kraf dan lain-lain lagi.

KMCS telah membawa jurudemo bidang logam bagi membuat demonstrasi menghasilkan gelang tangan yang berukir nama menggunakan plat tembaga serta demonstrasi mencanting dan mewarna batik. Alhamdulillah, sambutan yang diterima pada kali ini amat baik kerana pada masa yang sama turut berlangsungnya program Himpunan Sejuta Belia tidak jauh dari tapak Laman Seni Putrajaya.

Apa yang menarik pada kali ini, khemah KMCS turut dikunjungi oleh Pengarah Bahagian Pembangunan dan beberapa pegawai kanan PPj yang telah ‘turun padang' bagi memantau pelaksanaan program ini. Mereka tidak melepaskan peluang untuk mencuba sendiri mencanting dan mewarna batik. Walaupun, baru kali pertama mencanting, namun hasilnya amat memuaskan. Terima kasih di atas kunjungan tersebut dan syabas kami ucapkan kerana telah berjaya mencanting dengan baik. Diharapkan agar jalinan kerjasama di antara KMCS dan PPj akan terus berkekalan hendaknya, insya-Allah.















Tiada ulasan:

Catat Ulasan