Rabu, 9 September 2009

Promosi Aidilfitri One Utama



Hanya tinggal beberapa hari lagi bagi umat Islam untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri. Mengambil kesempatan ini, ramai warga kota berpusu-pusu membeli belah sebagai persiapan akhir sebelum menyambut hari lebaran yang di nanti-nantikan. Bertepatan dengan itu, pusat membeli-belah One Utama, Damansara dengan kerjasama Perbadanan Kemajuan Kraftangan Malaysia Cawangan Selangor telah menganjurkan Promosi Aidilfitri yang telah mengenengahkan lima orang usahawan kraf pelbagai bidang bagi menjayakan program tersebut.

Demonstrasi anyaman rotan, mencanting batik dan anyaman ketupat merupakan aktiviti yang ditunggu-tunggu oleh pengunjung kerana ianya diberikan secara percuma kepada pengungjung yang berminat untuk mempelajari seni warisan ini. Beberapa jurudemo berpengalaman dibawakan khas oleh Perbadanan Kemajuan Kraftangan Malaysia Cawangan Selangor untuk mengajar para pengunjung cara-cara pembuatan produk kraf tersebut. Selain itu, banyak produk kraf menarik turut ditawarkan di sini dengan harga yang berpatutan seperti bunga hiasan daripada sisik ikan, aksesori wanita daripada mutiara, batik lukis, hiasan dalaman daripada tempurung kelapa dan anyaman rotan.

Bertemakan perkampungan nelayan, program ini diserikan dengan pelbagai hiasan yang menggambarkan suasana kampung nelayan di mana terdapatnya jeti, sampan, rumah kayu berbumbungkan atap nipah, ditaburi cengkerang dan pasir yang memutih serta banyak lagi. Pelbagai persembahan kebudayaan seperti tarian nelayan, bale-bale, tarian kanak-kanak dan banyak lagi turut menjadi tarikan pengunjung. Apa yang menarik, penggunjung turut diberikan peluang untuk bersama-sama menari di pentas bersama para penari profesional yang di bawakan khas daripada Istana Budaya. Jadi apa tunggu lagi, datanglah beramai-ramai bagi memeriahkan lagi promosi ini.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan