Isnin, 4 Februari 2013

BATIK@KAMPUNG PUAH LEMBAH


Sedar tak sedar kita dah masuk bulan kedua tahun 2013. Jadi, aktiviti interaktif kraf diteruskan lagi bagi bulan Februari ini dan lokasi yang terpilih pada kali ini adalah Kampung Puah Lembah, Sentul. Kampung ini telah menerima bantuan pembinaan sebuah astaka yang telah dirasmikan sendiri oleh Y.B Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim pada 12 Disember 2012 yang lalu. Jadi,bagi memeriahkan aktiviti di kampung ini, KMCS telah memilih untuk mengadakan aktiviti mencanting batik bersama penduduk kampung. 

Tak kenal maka tak cinta. Kali pertama sampai di kampung ini, kami telah disajikan dengan aroma masakan yang sungguh enak. Dari jauh kelihatan ramai orang sedang bergotong-royong memasak di rumah tidak jauh dari astaka. Kami fikir kemungkinan ada kenduri. Tapi, rupa-rupanya mereka memasak untuk menyambut kedatangan kami dan warga Jabatan Penerangan yang turut bersama-sama kami pada petang tersebut. 
























Jom, kita lihat gelagat kakak-kakak, makcik-pakcik dan anak-anak Kampung Puah Lembah ni mencanting batik. Sungguh meriah! Terima kasih atas sambutan yang diberikan. Insya-Allah ada kesempatan kita jumpa lagi.

1 ulasan: