Khamis, 24 Oktober 2013

PAMERAN BATIK ATAS KERTAS

Pernah dengar batik di atas kertas? Ha, saya pun baru saja dengar bulan lepas. Maklumlah, bukan semua pandai batik. Apa batik atas kertas? Sebenarnya, batik di atas kertas adalah batik yang dilukis di atas kertas dan bukan di atas kain seperti biasa. Ia masih lagi menggunakan warna dan lilin batik cuma menggunakan kertas sebagai medium utama.

KMCS turut membantu dalam menyelaras penyertaan beberapa usahawan batik yang turut serta dalam Pameran Batik Atas Kertas ini. Pameran ini merupakan idea dan usaha keras daripada Mama Gajah (isteri kepada Yusuf Gajah) dan Prof Salmah (UKM) telah diadakan bertempat di Lobi, Hotel Seri Pacifc, Kuala Lumpur. Beberapa pelajar daripada UiTM juga telah turut menghantar 'hasil tangan' mereka untuk sama-sama dipamerkan semasa pameran ini berlangsung.

Pameran yang bermula pada hari ini (24 Oktober 2013) akan berlangsung sehingga 15 November 2013. Majlis perasmian pameran ini akan diadakan pada 28 Oktober 2013 bertempat di hotel yang sama.

Jom, tengok persiapan yang telah dilakukan semalam (23 Oktober 2013) bersama Prof Salmah, Mama Gajah, En. Fikri (Pensyarah UiTM Machang), Fiza, Moon, Shaza (Pelajar UiTM Shah Alam) dan Cik Sarimah Ahmad di Hotel Seri Pacific, Kuala Lumpur.

Kami di KMCS berbesar hati menjemput Tuan/Puan untuk hadir sepanjang pameran ini berlangsung. Banyak lukisan menarik yang menanti anda di sana. Jadi, jom pakat datang ramai-ramai bagi memeriahkan pameran ini.

















Tiada ulasan:

Catat Ulasan