Rabu, 13 Mac 2013

LAWATAN JKKN KE BENGKEL ABAS & SAL BATIK



 
Wah, rancaknya mereka berbual. Apa agaknya yang dibincangkan ya?
 
Pada 27 Februari 2013, satu lawatan telah diadakan dari Jabatan Kebudayaan Dan Kesenian Negara (JKKN) Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur ke bengkel Abas & Sal Batik, diketuai oleh Puan Ramlah (Pengarah Bahagian Pembangunan Produk Seni Budaya), En. Hisham (Penolong Pengarah) dan Cik Gayathri (Pegawai Kebudayaan) dengan diiringi oleh seorang pegawai Unit Usahawan dari Kraftangan Malaysia Cawangan Selangor (KMCS) serta seorang pegawai dari Bahagian Usahawan Ibu Pejabat Kraftangan Malaysia. 
 
Perbincangan di antara pihak JKKN bersama usahawan Abas & Sal Batik dan Kraftangan Malaysia


Tujuan JKKN mengadakan lawatan ini adalah untuk membuat tinjauan dan kajian bagi pelaksanaan Projek Pembangunan Keusahawanan Seni Budaya 1 Daerah, 1 Seni, 1 Malaysia (1DSM) bagi tahun 2013 di seluruh negeri. Pihak JKKN merancang mewujudkan 1 daerah sebagai pusat seni persembahan, (seni tari, seni muzik dan sebagainya). 
 
Lawatan ke bengkel Abas & Sal Batik



 
 
Justeru, pihak JKKN ingin mengadakan kolobrasi dengan pihak Kraftangan Malaysia dengan cadangan 12 usahawan di sesebuah tempat dijadikan sebagai pembekal bahan bagi props/kostum industri seni persembahan. Usahawan-usahawan tersebut akan dikenalpasti oleh pihak JKKN kemudian. Pihak JKKN akan memberi maklum balas berikutan daripada sesi lawatan tersebut sama ada cadangan mereka dapat direalisasikan.

Masa untuk ber'posing' .....
Penyampaian cenderahati kepada Puan Sal sebagai tanda terima kasih menerima kunjungan JKKN

1 ulasan: