Jumaat, 22 Ogos 2014

MENJEJAKI USAHAWAN BARU... ALANA ILHAM KAMI DATANG

Seperti biasa usaha-usaha untuk menjejaki usahawan-usahawan baru giat dijalankan oleh kami di KMCS. Tak kira sama ada Unit Usahawan, Unit Promosi atau Unit Rekaan akan sama-sama turun padang untuk mengenali usahawan baru yang berdaftar dengan KMCS.


Pada kali ini, admin menemani Puan Suzita dan Encik Nazlan ke bengkel batik Alana Ilham yang terletak di Taman Kosas, Ampang. Mulanya terkial-kial juga kami mencari alamat bengkel tersebut tetapi alhamdulillah ia mudah sahaja. Bengkel batik ini diusahakan di sebuah rumah teres dua tingkat diuruskan oleh seorang wanita cekal bernama Puan Nik Intan Zaharah. 


Beliau yang dahulunya bekerja dalam bidang pengiklanan telah mengambil keputusan meletak jawatan kerana mempunyai minat yang amat mendapat dalam bidang fesyen dan batik. Nampaknya, keputusan yang diambil oleh beliau sangat tepat kerana walaupun perniagaannya baru menginjak masuk usia dua tahun namun beliau telah berjaya menjuarai Pertandingan Piala Seri Indon 2013 dalam kategori fesyen. 




Beliau yang bermula dengan tiada pengetahuan langsung dalam bidang batik, perlahan-lahan belajar bersama beberapa orang 'guru' dan akhirnya lahirlah satu jenama "Alana Ilham". Baru-baru ini juga Alana Ilham telah terpilih untuk menyertai Kuala Lumpur Fashion Week 2014 bertempat di Pusat Beli-Belah Pavillion, Kuala Lumpur.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan