Khamis, 27 Januari 2011

Sedetik Bersama Pengarah

"Selamat datang dan terima kasih" merupakan ayat pertama yang keluar daripada mulut warga kerja Kraftangan Malaysia Cawangan Selangor (KMCS) bagi mengalu-alukan kedatangan usahawan-usahawan kraf yang kami kasihi sempena program 'Sedetik Bersama Pengarah' yang telah dianjurkan oleh Kraftangan Malaysia Cawangan Selangor.


Program ini telah diadakan pada 26 Januari 2011 bertempat di Bilik Kuliah Besar, Institut Kraf Negara. Program ini mensasarkan kehadiran seramai 170 orang usahawan kraf sekitar Selangor dan Wilayah Persekutuan dan alhamdulillah kehadiran para usahawan adalah memberangsangkan.


Pada jam 9.00 pagi, program telah dimulakan dengan sesi pendaftaran kehadiran usahawan dan seterusnya usahawan dijemput untuk menikmati minuman pagi yang telah disediakan sementara menanti kedatangan rakan-rakan usahawan yang lain.


Program yang ringkas serta padat ini merupakan satu pendekatan bijak yang telah diadakan selaras dengan hasrat Pengarah untuk berkenalan dan beramah mesra bersama usahawan, meningkatkan hubungan silaturrahim sesama usahawan dan KMCS di samping juga dapat membuat jaringan kenalan antara satu sama lain.


Pada jam 9.30 pagi, majlis telah menjemput Puan Pengarah untuk memberikan ucapan. Selain mengucapkan sekalung penghargaan dan terima kasih kepada usahawan, Puan Pengarah telah memperkenalkan diri serta memberikan beberapa nasihat dan panduan kepada para usahawan agar lebih bersedia mendepani cabaran di masa hadapan, serta berusaha mengubah sikap dan tabiat agar berusaha keras dalam mencari peluang perniagaan yang lebih luas dan baik selaras dengan tema Hari Kraf Kebangsaan pada tahun ini iaitu “kraf menjana ekonomi”.


Program disusuli pula dengan sesi memperkenalkan diri oleh setiap usahawan kraf yang hadir. Di dalam sesi tersebut, ada beberapa usahawan telah menyumbangkan idea, pendapat dan komen kepada KMCS. KMCS amat berterima kasih dengan idea-idea tersebut dan akan meneliti dengan lebih mendalam untuk disuai padankan semua usahawan pelbagai bidang.


Kami juga ingin mengucapkan segunung rasa terima kasih kepada semua usahawan yang telah hadir bagi memeriahkan program "sedetik Bersama Pengarah" ini. Terima kasih daun keladi, semoga kita jumpa lagi..


Persiapan tempat program






Pendaftaran kehadiran usahawan






Minum pagi disediakan sementara menunggu program bermula





Program dimulakan dengan bacaan doa





Pengarah KMCS memberikan ucapan buat kali pertama kepada usahawan




Sesi memperkenalkan diri oleh usahawan kepada Pengarah baru KMCS




Program berakhir dengan jamuan makan dan seterusnya sesi bergambar





Mengemas dan mengembalikan semula segala peralatan yang dipinjam dari IKN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan