Rabu, 5 Januari 2011

SESI TAKLIMAT HARI KRAF KEBANGSAAN 2011






Salam 1Malaysia,


Baru-Baru ini telah berlangsungkan satu Sesi Taklimat Usahawan Sempena Hari Kraf Kuala Lumpur 2011 pada 24 Disember 2011 (10.00 pagi) bertempat di Amfiteater, Kompleks Kraf Kuala Lumpur. Taklimat ini diadakan bagi meberikan maklumat awal kepada usahawan kraf supaya persediaan awal dapat dibuat bagi menghasilkan produk-produk rekaan yang terkini yang lebih menarik, berkualiti dan berinovasi untuk dipamerkan untuk aktiviti jualan dan pameran kraf sempena Hari Kraf Kebangsaan 2011. Hari Kraf Kebangsaan 2011 dijadualkan akan berlangsung pada 23 Februari hingga 7 Mac 2011 bertempat di Kompleks Kraf Kuala Lumpur.







Sesi taklimat ini telah dikendalikan oleh Cik Mursyida Mansor daripada Unit Promosi dan Pemuliharaan, PKKM Cawangan Selangor bersama Cik Noor Iza Kassim. Turut hadir bersama adalah Timbalan Pengarah PKKM Cawangan Selangor iaitu Puan Zailah binti Zaid. Seramai 70 usahawan telah hadir bagi mendengar taklimat ini dan beberapa borang diedarkan kepada para usahawan untuk dilengkapkan.


Di antara maklumat yang disampaikan pada sesi taklimat tersebut adalah:-

1. Kriteria Pemilihan Usahawan Kraf
2. Klasifikasi Produk Kraf Bagi Aktiviti Jualan
3. Jadual Perlaksanaan Penyertaan Usahawan Kraf
4. Senarai Semak Perlaksanaan Penyertaan Usahawan Kraf
5. Maklumat Usahawan Kraf


Turut diwar-warkan dalam sesi taklimat tersebut adalah berkaitan perpindahan pejabat PKKM cawangan Selangor ke premis baru bertempat di Institut Kraf Negara, Rawang berkuat kuasa 1 Januari 2011.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan