Isnin, 25 Julai 2011

BERTAMU DI KERLING

persiapan sebelum program


(klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas)

Jika pada tahun lepas kami telah menjelajah hampir enam kawasan di bawah DUN Hulu Selangor bagi menyertai Program Merakyatkan Seni dan Budaya (PMS) anjuran Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negeri Selangor (JKKN), pada tahun ini sekali lagi kami telah di jemput ke DUN Hulu Selangorbagi memeriahkan Program Semarak Bestari 1Malaysia anjuran Jabatan Penerangan Negeri Selangor.

Seawal jam 7.40 pagi kami telah bertolak ke Kerling kerana program dijadualkan bermula pada jam 9.00 pagi. Pada kali ini kami telah dijemput bagi mengadakan demonstrasi dan interaktif kraf seramik dan mencanting batik. Suasana yang pada awalnya tenang, bertukar menjadi gamat apabila kami diserbu oleh peminat-peminat kraf yang ingin melihat dan mempelajari menghasilkan produk seramik dan mencanting batik. Tak menang tangan kami melayannya, namun segalanya dapat diuruskan dengan baik oleh kami. Shila, Sri, Akmal dan saya terpaksa bergilir-gilir makan kerana tidak sempat rehat dek kerana mereka tidak sabar-sabar menanti giliran untuk menunjukkan bakat terpendam masing-masing.

Sungguh tidak disangka, hasil seni yang dihasilkan amat menarik perhatian kami. Walaupun baru belajar, namun mereka begitu kreatif dan berbakat. Tahniah adik-adikku, umur panjang kita jumpa lagi, insya-Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan