Jumaat, 22 Julai 2011

SERBUAN HANGAT DI KELAB DARUL EHSAN, AMPANG

(klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas)

Pada 16 Julai 2011 yang lalu, KMCS telah menyertai Program Merakyatkan Seni di Kelab Darul Ehsan (KDE), Ampang yang telah dianjurkan oleh Jabatan Kesenian dan Kebudayaan Negeri (JKKN) Selangor. Pelbagai aktiviti menarik telah dijalankan pada hari tersebut seperti senam seni, walkaton, face painting, demonstrasi seramik dan lain-lain. Peserta di khemah pameran kebanyakannya terdiri daripada agensi-agensi yang bernaung di bawah Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan.

KMCS juga tidak ketinggalan untuk turut serta dan kami telah mengadakan aktiviti demonstrasi seramik. Wah, sambutan yang diterima di luar jangkaan. Khemah KMCS telah mendapat serbuan hebat daripada peminat cilik kraf. Hehehe... Macam lagu “Terhangat di Pasaran!!!”

Hmm… Pelbagai aksi dan kerenah yang dapat dilihat, namun amat menggembirakan. Berbaloi-baloi…. Kecil-kecil cili api… Itulah yang dapat digambarkan terhadap mereka yang berbakat dalam bidang kraf. Walaupun usia mereka masih muda, namun kebanyakannya amat berbakat dan kreatif dalam membuat kraf seramik. Dengan sedikit tunjuk ajar, namun, masing-masing cepat belajar…. Harapan kami agar ilmu yang curahkan mendapat manfaat kepada mereka di masa akan datang. Insya-Allah.


(klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan