Jumaat, 22 Julai 2011

SKUAD J1M1K KE SEK. KEB. SEAFIELD



Bagi pengikut-pengikut blog KMCS pasti pernah membaca artikel berkaitan program J1M1K sebelum ini kan? Program J1M1K yang telah dilancarkan pada 8 Julai 2011 yang lalu oleh Y.A.B. Tan Sri Dato’ Hj. Muhyiddin bin Hj Mohd Yassin, Timbalan Perdana Menteri Malaysia merangkap Menteri Pelajaran Malaysia. Sekolah Kebangsaan Seksyen 7, Bandar Baru Bangi merupakan sekolah pertama yang dipilih bagi memulakan jelajah KMCS dalam dalam melahirkan pelajar yang lebih kreatif dan celik kraf.

Program “Jelajah 1 Murid 1 Kraf” atau singkatannya J1M1K telah memulakan ‘jelajahnya’ ke sekolah-sekolah dan sekolah kedua yang terpilih adalah Sekolah Kebangsaan Seafield, Subang Jaya. Skuad J1M1K yang terdiri daripada anggota kerja KMCS seramai empat orang telah turun padang pada 20 Julai yang lalu bagi memberi pendedahan mencanting batik kepada pelajar-pelajar di sekolah ini. Seramai 57 orang murid dan guru yang telah menyertai aktiviti ini dan Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar.

Aktiviti ini juga diadakan sebagai persediaan awal kepada pelajar di sekolah ini bagi menyambut kedatangan delegasi daripada Negara Jepun pada 27 Julai nanti.
Wah, walaupun ramai yang belum pernah mencuba sendiri untuk mencanting batik, namun komitmen dan kesabaran mereka telah membuahkan hasil yang menarik. Tahniah adik-adik dari Sekolah Kebangsaan Seafield. Kita jumpa lagi pada 27 Julai nanti. Tungguuuu……


Tiada ulasan:

Catat Ulasan